Inför Luleå-Linköping

Imorgon tar Luleå Hockey emot Linköping i Coop Arena. Skräckarenan än så länge i Elitserien då samtliga lag som mött Luleå här uppe fått vända hemmåt med noll poäng.

Luleå Hockey kommer till matchen med samtliga spelare förutom Pierre Johnsson. Niinimaa förväntas vara spelklar enligt Thomas "Bulan" Berglund. David Rautio vaktar målet för hemmalaget.

Gästerna Linköping har några spelare borta. Christian Engstrand och Jari Tolsa kommer mest troligt inte till spel. Däremot är Robin Persson tillbaka och klar för spel från senaste matchen då han inte spelade.
Johan Andersson saknas också, detta pågrund av den avstängning som Andersson fick i och med tacklingen på Djurgårdens Nils Ekman.

Linköping är inne i en tung svacka, trots det så tror jag det kommer bli en riktigt jämn match imorgon och jag hoppas få se två lag som verkligen vill vinna. Framförallt så vill jag se ett ruskigt revanschsuget Luleå efter förlusten mot Brynäs i lördags.

Mitt tips: Luleå-Linköping 3-2


// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0