Tipstävling - omgång 9

Då har vi kommit fram till den nionde omgången av tipstävlingen, och detta är även den sista omgången innan juluppehållet. Nästa omgång av tipstävlingen kommer att bli den 6/1-11, alltså är det här den sista omgången för i år också.

Här är mitt tips:


Luleå-AIK 2
Kommentar: Har en ond känsla av att Viktor Fasth kan bli ett spöke här, det kommer bli en tuff match men även om Niklas Olausson och mest troligt även Pierre Johnsson är tillbaka så tror jag det kommer bli förlust. Både AIK och Luleå är under isen och det blir en match där målvakterna kommer avgöra och då håller jag Fasth högre än Rautio.

Skellefteå-Södertälje 1
Kommentar: Skellefteå har varit i en liten svacka men Södertälje hemma ska normalt sett vara vinst och det tror jag också Västerbottningarna klarar av.

Brynäs-Timrå X
Kommentar: Timrå ska ha gjort en bra match senast mot Skellefteå även om det bara blev en poäng. Brynäs är ett svårspelat lag och jag tror på kryss här.

Färjestad-Hv71 1
Kommentar: Ruskigt svårt att tippa, Färjestad är riktigt bra men det är även Hv. Tror hemmaplan blir avgörande här.

Linköping-Djurgården 2
Kommentar: Djurgården spelade riktigt bra senast mot Luleå och spelar man likadant mot LHC så kommer hemmalaget att få problem.

Frölunda-Modo 1
Kommentar: Vid vinst kan Frölunda rycka ifrån Modo som ligger under kvalstrecket och i Scandinavium tror jag Frölunda kommer lyckas med det. Här blir det hemmavinst.


Totalt antal mål denna omgång: 29 stycken


Det var mitt tips, kommentera in era tips innan 19.00 torsdag!


// Berra

Kommentarer
Postat av: Danne

Luleå-Solna 1

AIK-Södertälje 1

Brynäs-Timrå 1

Färjestad-HV 2

Linköping-Djurgården x

Frölunda-Modo x



30 mål

2010-12-09 @ 16:22:30
Postat av: guffan

Luleå-Aik 2a

Skellefteå-Södertälje 1a

Brynäs-Timrå 1a

Färjestad-HV71 1a

Linköping-Djurgården 1a

Frölunda-Modo 1a



Antal mål: 28

2010-12-09 @ 17:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0