Globen - en slaktplats

Jag bad om en fest, om ett magsikt derby. Okej, matchen i sig var underhållande och det var en bra hockeymatch som Djurgården kunde vinna med 1-3. Det positiva stannar dock på isen, för på läktaren utspelades bland det värsta jag någonsin sett på en Elitserie-arena.

Folk slogs, vettskrämda barn och vuxna flydde för sina liv. Scenerna som utspelade sig på Globens läktare under derbyt är så fruktansvärt tragiskt att man bara vill explodera av ilska och besvikelse.

När det var som värst kunde man hemifrån TV-soffan se hur människor slogs blodiga, folk som antände pyroteknik och spelare som inte vågade vara kvar på isen.

Nu måste man aggera och göra någonting så man får slut på denna idioti. Jag vet inte hur, men att bryta matcherna för att lagkaptenerna från sina respektive lag ska försöka lugna ner sina egna supportrar det är ingen hållbar lösning om ni frågar mig. Det kommer bara att fortsätta och fler hockeyfester kommer att bli förstörda i framtiden om inget görs. 

Avslutar med ett citat från Expressens Mattias Ek, samt några bilder från kvällen i Globen.

"Om idioterna fick bestämma i Globen, och det får de nästan, så skulle AIK och Djurgården spela i tät bengaldimma medan folk på läktarna brinner upp".










// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0